Annak ellenére, hogy ülünk a számítógépes munka megterheli a szervezetünket. Extra túlterhelést jelent a csontozat és az izomzat számára is.

A számítógép előtt órákat töltünk el, ki munka miatt, ki más kedvtelésből. Sokan hosszú órákon át mozgás nélkül, gyakorlatilag egy testhelyztebe beleragadva töltik a napjaikat. Sokan csak addig állnak fel, amíg meglátogatják a mosdót, vagy elmennek a hűtőhöz az ennivalóért.

Sokaknak alapból rossz, görnyedt testartása van, amin a számítógép előtti munkavégzés nem segít, sőt ront. Számos kellemetlen elváltozás alakulhat ki, mint pl.

Visszér,
Porckorongsérv,
Hát- és derékfájás,
Székrekedés, aranyér.

Hogyan ülj helyesen a számítógép előtt?

Ülj le a székedbe, egyik kezedet tedd az alhasadra, a másikat a hát görbületére. Néhányszor billentsd előre-hátra a medencédet, érezni fogod. hogy mikor helyezkedik el éppen középen a medencéd. Ha megvan ez a helyzet, nincs más dolgod, mint felegyenesedni. Az álladat finoman húzd a nyak irányába, fejtetővel pedig nyújtózz kicsit felfelé. Válladat ne ejtsd előre, a lapockák közelítsenek egymáshoz, testsúlyodat igyekezz eloszlatni a két ülőgumón.

Lényeges, hogy a lábaid érintsék a talajt, ne a forgószék lábain vagy lábtartón pihentesd a lábaid. Semmikép ne ülj törökülésben, vagy felhúzott lábbal a széken. Lábaid legyenek csípőszélességű terpeszben, combod és az alsó lábszárad zárjanak be egymással derékszöget. A legjobb, ha olyan szögben és magasságban állítod a székedet, hogy a combod a vízszinteshez képest 10-20 fokkal lejjebb legyen.

Óránként állj fel pár percre és mozgasd meg a tagjaidat. Végezz röviden bemelegítő mozdulatokat egy párszor a vállad és a nyakad is mozgasd át.

close

Íratkozz fel a hírlevélre, hogy első kézből értrsülj az újdonságokról!

Nem fogunk reklámokkal bombázni, csak a legújabb tartalmakról kapsz értesítést!